מתויגים כ: פוליטיקה ושלטון

פפפפפפפ (ירון אדלשטיין)

ז'אנר: סאטירה , פארסה , קומדיה שחורה

קומדיה שחורה השואבת השראה מיצירות קולנועיות מתקופת המלחמה הקרה: “Dr. Stranglove” של סטנלי קובריק ו-“Fail safe” של סידני לומט. המחזה מגולל את סיפורו של סגן אלוף פינקוס, מפקד צוללת דולפין ישראלית, שמחליט על דעת עצמו לשגר את ארבעת הטילים הגרעיניים שבצוללת לעבר איראן. ראש הממשלה מכנס באישון לילה את הצמרת הביטחונית של מדינת ישראל בניסיון… קיראו עוד

גורודיש (הלל מיטלפונקט)

ז'אנר: דרמה , טרגדיה

אלוף מישנה גורודיש, מי שהיה אחד מסמלי הנצחון של 67′, מוצא עצמו ב-73′ כמי שועדת אגרנט רואה בו את אחד האשמים העיקריים בכשלונות הצבאיים שאפיינו את ימיה הראשונים של המלחמה. ממפקד מהולל שהכל חפצים ביקרו, הופך גורודיש ל”מצורע” של החברה הישראלית. כל מה שנמצא בו ראוי להערצה שש שנים קודם לכן, הופך למושא של בוז… קיראו עוד

גוד ביי, אפריקה (הלל מיטלפונקט)

ז'אנר: דרמה

 חמישה ישראלים חוזרים לאוגנדה כעשרים שנה לאחר ניתוק היחסים בין ישראל למדינות אפריקה. אייבי ומליה – הוא איש משרד החוץ הישראלי ששירת באוגנדה ומנסה לשקם את הקריירה כושלת שלו במשרד החוץ, היא מנסה להפוך את הנסיעה למסע פרידה של בעלה מהשרות  הדיפלומטי. ד”ר יואל קמינר ונורית  – הוא השקיע את רוב שנותיו בארגון “רופאים למען… קיראו עוד

מסילה לדמשק (הלל מיטלפונקט)

ז'אנר: דרמה , דרמה תקופתית , מתח-אימה

 חיפה 1942: הצבא הגרמני בפיקודו של רומל מתקרב לארץ ישראל. המתח הלאומי בין היהודים והערבים גואה, הבריטים מכינים עצמם לנסיגה. על רקע התקופה הסוערת בפלשתינה המנדטורית נפרש סיפורה של שרה –  אשה חדורת אידיאלים המאמינה בקוסמופוליטיות ובדו קיום אפשרי בין העמים הנלחמים על הארץ. המחזה הוא סיפור על חיים שהוחמצו, אידיאלים שנשחקו ומאבק הנמשך גם… קיראו עוד

אז, בפראג (הלל מיטלפונקט)

ז'אנר: דרמה

1947, ערב קום המדינה. גבי ספקטור נשלח על ידי ההגנה לפראג למסע “רכש” של כלי נשק עבור צבא המדינה שבדרך. שם בפראג מתאהב גבי בוורה, צעירה צ’כית יפהפייה, וקושר ידידות אמיצה עם פטר לאנג, מדען צ’כי צעיר וקומוניסט נלהב, שהוא ואשתו שוחררו לא מכבר ממחנה הריכוז בוכנוואלד.הציוני הנלהב והקומוניסט המאופק כורתים ביניהם ברית של ידידות…. קיראו עוד

ּבַדֶרְֶך לְטִפָּזָה (גלעד עברון)

ז'אנר: אבסורד , דרמה , מחזה קצר

המחזה מורכב מחמישה קטעים שמתרחשים בתקופות שונות. הם אינם קשורים אלא בנושאים שחוזרים בהם – מערכות יחסים בין שליטים ואמנים במהלך המאה העשרים. אפשר לראות במחזה כיחידה אחת ואפשר להתייחס גם לכל אחד מהקטעים כמחזה קצר שיכול לעמוד לכשעצמו אחרי התאמות.