מתחת לעור /
יונתן קלדרון
מבוסס על סיפור אמיתי
דרמה תקופתית
מחזה היסטורי
נושא: הטקסט ב: עב אנגלית |
תל-אביב, 1991. קירסטן, כתבת גרמנייה צעירה, מתדפקת על דלתה של ניצולת השואה שרלוטה, וחוקרת אותה אודות הקריירה המבטיחה שלה כפרימה בלרינה, שנקטעה בפתאומיות בזמן המלחמה. בערב סוער אחד עולות רוחות רפאים מהעבר, סודות משפחתיים ושאלות של מוסר ואהבה. גרמניה, 1945. כשהמלחמה מתקרבת לסיומה והאסירות שלה מועברות לברגן בלזן, הקצינה הנאצית אילזה קולמן לובשת מדי אסירה, מתחזה ליהודיה, ומסתננת מרצונה לגיהנום כדי להיות קרובה לאהובתה היהודיה. במחזה פלאשבקים בהם מתחלפים תפקידי הכתבת הגרמניה ושרלוטה, כאשר קירסטן מגלמת את האסירה הצעירה, וניצולת השואה מגלמת את הקצינה הנאצית. |
הדמויות |
נשים:3 גברים:0 סה"כ:3
שחקנית א’: שחקנית ב’: שחקנית ג’: |
תרגומים |
איטלקית, אנגלית, גרמנית, צ'כית, רוסית
המחזה תורגם לחמש שפות: אנגלית, רוסית, גרמנית, איטלקית וצ’כית. |
הפקות |
בכורה2013 אוניברסיטת תל אביב תיאטרון הקוביה במרכז הגאה בימוי: רקפת בנימין
|
מבקרים |
"המשחק של שלוש השחקניות מדויק ורגיש, ומצליח להמחיש את הלחץ הנפשי שבו שרויות הדמויות בשתי התקופות" (שי בר יעקב, ידיעות אחרונות)
"הצגה מרתקת של מחזה ביכורים מאת יונתן קלדרון המתמודד עם סיפור מיוחד מפרקי השואה ומוצא את המפתח לספרו במחזה בעל מבנה וסגנון מקוריים." (צבי גורן)
"הן בגלל המחזה, והן בגלל הבימוי הרגיש של רקפת בנימין, ראוי לציין הצגה זאת כיוצאת דופן באיכותה" (עליס בליטנטל, דמרקר)
"המחזאי יונתן קלדרון רקח מחזה קצר של יופי מדהים"
(Jewish Renaissance)
"תיאטרון קצר, חד ואמיץ" (Close Up Culture)
המחזה מעודד הבנה וחמלה ונמנע ממלודרמה (British Theatre Guide)
"המחזה [...] חופר עמוק לתוך הנפש האנושית כדי לחקור מה מלחמה וכוח עושים לאנשים ומה האהבה יכולה לעשות" (London Calling)
"אחד מעשר המופעים המעניינים בפסטיבל קמדן" (Timeout London)
|