מתויגים כ: מחזה היסטורי

קצר וקולע ( דניאל בוצר )

ז'אנר: מחזה היסטורי, מחזה קצר, מתח-אימה, פארסה, קומדיה

 סאינט ווילסון, השריף של מחוז פראסקו, הצליח סוף סוף לגלות את מקום מחבואו של "המחורר" , הפושע הכי קשוח במערב הפרוע וגם רוצחו של אביו. הוא נכנס לפונדק של ויני ומנסה לגרום ל"מחורר" להיכנע חי ולא יאלץ להרוג אותו. בסופו של דבר "המחורר" מנצח בדו קרב כי הוא אינו שומר… קראו עוד

הכארון האחרון ( דניאל בוצר )

ז'אנר: אבסורד, מחזה היסטורי, מחזה קצר, סאטירה

 לכארון, משיט אוניית המתים, נמאס מתנאי העבודה שלו. הוא רוצה לצאת לפנסיה. זונה מתה שמגיעה לשאול מאתגרת אותו אף יותר ופותחת את צורת החשיבה שלו. מכיוון שהוא לא מבצע את עבודתו כראוי, האדס, אל השאול מגיע "לסדר את העניינים" והוא נותן לכארון הזדמנות קטנה. כארון יעשה כל מה שביכולתו על… קראו עוד

מתחת לעור ( יונתן קלדרון )

ז'אנר: דרמה תקופתית, מחזה היסטורי

תל אביב. מלחמת המפרץ. כתבת גרמניה צעירה מתדפקת על דלתה של ניצולת שואה וחוקרת אודות רומן סודי שהתרחש בין אסירה למפקדת שלה. בערב סוער אחד, בין אזעקה לאזעקה, עולות רוחות העבר, סודות משפחתיים ושאלות של מוסר ואהבה. יום אחד בזמן מלחמת העולם השניה, לאחר שהועברו האסירות שלה לברגן בלזן, הקצינה… קראו עוד

אנדה ( הלל מיטלפונקט )

ז'אנר: דרמה תקופתית, מחזה היסטורי

 ישראל 1961, ערב משפט אייכמן. נוחי, פרקליט צעיר ומבריק בצוות התביעה של משפט אייכמן, נקלע למאבק לא צפוי: אנדה, אחות בבית חולים ששרדה את אושוויץ, המעוניינת להעיד במשפט, נפסלת ע"י המימסד הפוליטי הבן גוריוני. נוחי מסכן את הקריירה שלו ואת מערכת היחסים הרומנטית שלו, נקרע בין הקונפליקט להישאר נאמן לעקרונותיו… קראו עוד

ההר לא זז ( גלעד עברון )

ז'אנר: דרמה, דרמה תקופתית, מחזה היסטורי

הר לא זז מקיים דיאלוג מורכב עם הסרט "קאגמושה" של אקירה קורוסאווה המתרחש בימי הביניים ביפן. עברון מושך מהסרט תמות מרכזיות כמו מקומה של האישה בחברה צבאית ואלימה, גבולות התפקיד של השחקן, ושאלות על אותנטיות ומפתח אותן. במרכז ההצגה עומדת דמותו של גנב הדומה במראהו למנהיג השבט, ומשום כך מאמנים אותו להפוך לכפיל שלו (מנהג שרווח כהגנה מפני רוצחים שכירים). כשמנהיג… קראו עוד

מלך ירושלים ( גלעד עברון )

ז'אנר: דרמה, דרמה תקופתית, מחזה היסטורי

המחזה מבוסס על האירועים שהובילו לנפילתה של המדינה הצלבנית בישראל במאה השתיים עשרה. יחד עם זאת הוא אינו מנסה לטעון לדיוק היסטורי. במרכז המחזה נמצאת דמותו של באלדווין, מלך ירושלים הצלבני. עקב מחלת הצרעת בה לקה הוא מאבד את אבריו ואת יכולתו לשלוט. אף על פי כן הוא נאבק כדי… קראו עוד