ההר לא זז

Posted filed under .

הר לא זז מקיים דיאלוג מורכב עם הסרט “קאגמושה”
של 
אקירה קורוסאווה המתרחש בימי הביניים ביפן. עברון מושך מהסרט תמות מרכזיות כמו מקומה של האישה בחברה צבאית
ואלימה, גבולות התפקיד של השחקן, ושאלות על 
אותנטיות ומפתח אותן.

במרכז ההצגה עומדת דמותו של גנב
הדומה במראהו למנהיג השבט, ומשום כך מאמנים אותו להפוך ל
כפיל שלו (מנהג שרווח כהגנה מפני רוצחים שכירים). כשמנהיג השבט נופל בקרב הופכים
ראשיו את הגנב הכפיל למנהיג. תחילה משחק הכפיל את תפקידו כקליפה שנועדה להסתיר
באופן זמני את מותו של המנהיג מפני מקורבים ובייחוד מפני האויבים, ואחרי כן בוחרים
ראשי השבט, ואשתו של המנהיג המת, להסתיר לגמרי את התרמית על ידי קבלתו כמנהיג האמיתי
.

במהלך הזה, לצד מהלכים אחרים, פוסע
עברון מעבר לעלילת המוצא של הסרט המקורי שבו ברגע שמתגלה התרמית של הגנב הכפיל
בפומבי, הוא מושלך מתפקידו ומהשבט
.

בהצגה מתפתח הגנב בקליפת תפקידו
כמנהיג המת, למנהיג של ממש, לבעלה של אשת המנהיג המת, והולכת ומתעצמת השאלה על
האותנטיות של האישיות כשהגנב מזהה את עצמו לגמרי כמנהיג המת. יתרה מכך – הוא מוציא
להורג את בנו האותנטי של המנהיג המת שמורד וקורא עליו תגר בטענה שהינו זיוף.
התפתחות אחרונה זו מביאה אותו לכדי טירוף ו
התאבדות משום שאינו יודע יותר מיהו, גנב
עלוב או ראש שבט
.

 

Posted by & filed under .