החממה למחזאיות ומחזאים חדשים 

Read more on "החממה למחזאיות ומחזאים חדשים " »

המכון למחזאות ישראלית ע”ש חנוך לוין מכריז על קול קורא עבור: 

החממה למחזאיות ומחזאים חדשים 

השנה נפתחת החממה לכותבים וכותבות מכל הארץ

          ניהול אמנותי: איה קפלן; הנחיה וליווי אישי: שחר פנקס, גור קורן ואיה קפלן. 

גור קורן, צילמה: נועה ליבנת

איה קפלן, צלם: עמית זמיר

שחר פנקס, צילמה: רוני כנעני

 

 

 

 

 

 

 

                    

  • 10 מחזאיות ומחזאים חדשים, נבחרים, ישתתפו במעבדה אינטימית בת 16 מפגשים לפיתוח מחזותיהם.
  • חונכות וליווי אישי של כל משתתפ.ת על ידי מיטב המחזאים.ות והדרמטורגים.ות.
  • הדרכה בתהליך פיתוח המחזה משלב הרעיון, דרך פיתוח הדמויות, העלילה והדיאלוגים; או הדרכה בשכתוב דראפט קיים.
  • המשתתפים.ות שייבחרו ייהנו מסדנה במחיר מסובסד.

החממה תתקיים מ2 באפריל בימי שלישי ב-16:00-19:00 במרכז תל אביב. 

 דדליין להגשת מועמדות: 16.3.2024 בחצות.

תנאי סף להגשת מועמדות:

על המגיש.ה להיות אחד מהבאים: 

  1. מחזאי.ת בתחילת דרכו.ה שהעלו לפחות הצגה אחת בתיאטרון מקצועי.
  2. בוגר.ת בית ספר מוכר בתחום התיאטרון (במסלולי משחק, בימוי, כתיבה או אחר).
  3. יוצר.ת בעל רקע מוכח בתחום התיאטרון (שחקן, במאי, מוסיקאי וכיו”ב).
  4. כותב.ת מנוסה מתחום אחר המעוניין לפתח מחזה.

הדרישות להגשת מועמדות 

  1. סינופסיס (עד עמוד).
  2. רשימת דמויות (עד עמוד).
  3. קורות חיים מתומצתים (3-5 שורות).
  4. סצנה מתוך המחזה (עד עמוד וחצי).

אורך ההגשה לא יעלה על ארבעה עמודים.

ניתן לשלוח הצעה לעיבוד סיפור או תסריט קיים ובלבד שיש בידי המגיש.ה אישור על כך שקיבל.ה מבעלי הזכויות רשות לעבד את היצירה המקורית.

אין לשלוח הצעות למונודרמות. 

את ההצעות יש לשלוח למייל: [email protected] עד ל- 16.3.24 בחצות. 

לתשומת ליבכם – הוועדה האמנותית תקרא את 100 ההצעות הראשונות בלבד; אין לשלוח הצעות בהיקף העולה על 4 עמודים או שכותביהן אינם עומדים בתנאי הסף שהוגדרו.

משך החממה: אפריל עד יוני 2024, בנוסף יתקיימו צפיות מרוכזות במספר הצגות המבוססות על מחזות ישראלים.

המשתתפים.ות ישלמו דמי השתתפות מסובסדים בסך 2,450 ₪. 

לכל שאלה יש לפנות לשימרית רון, מנהלת המכון למחזאות ישראלית ע”ש חנוך לוין.

נבחרו משתתפי תוכנית הפיתוח “נקודת פתיחה 8”

Read more on "נבחרו משתתפי תוכנית הפיתוח “נקודת פתיחה 8”" »
תוכנית “נקודת פתיחה 8” היא תוכנית המשך למחזורים הקודמים של פרויקט “נקודת פתיחה” מיסודה של עמותת “קבוצת עבודה”, שהתקיימו בתמיכת מפעל הפיס ומשרד התרבות, מטרת התוכנית היא הנעת תהליך כתיבה של מחזות מקוריים חדשים, ו14 מהמחזות שלקחו בה חלק עד היום, עלו כבר על במה בהפקה מלאה.
הקול הקורא לתוכנית יצא השנה בעיצומה של המלחמה, ורבות מההצעות לפיתוח שנישלחו השנה, הושפעו ממאורעות השנה האחרונה. המחזות שנבחרו השנה עוסקים בתגובה לטראומה, בפחדים, ביסורי מצפון וגם בתקווה, ומעלים שאלות רלוונטיות מאי פעם על זהות יהודית וישראלית. המשתתפים.ות נבחרו על ידי חברי הועדה
האמנותית יגאל זקס, תמר קינן וג’ייסון דנינו הולט שגם ילוו את המחזאים בתהליך הכתיבה.

הקיר החמישי – עלון מחזאות ישראלית, בגליון על מחזאות ישראלית בימים של מלחמה

Read more on "הקיר החמישי – עלון מחזאות ישראלית, בגליון על מחזאות ישראלית בימים של מלחמה" »

כשהתותחים רועמים…

גליון 7 של הקיר החמישי – עלון מחזאות ישראלית, יוחד לימים האלה של המלחמה, ולהשפעה שלהם על המחזאות הישראלית החדשה.

★ נכיר את המחזאים שנבחרו להשתתף בפרוייקט “נקודת פתיחה” והמחזות שהם עתידים לכתוב בחודשים הקרובים. הקול הקורא לתוכנית יצא כחודש אחרי פרוץ המלחמה, וחלק גדול מההצעות שהוגשו ונבחרו, הושפעו מהטראומה של מה שקרה, הכאב שעדיין נוכח, והחרדה ממה שעוד עלול לקרות.

★ הדר גלרון מספרת על התחושות שלה כיוצרת תיאטרון שעובדת גם מחוץ לישראל, מאז ה7 באוקטובר, שהיה גם ערב הבכורה של הצגה חדשה שלה שעלתה בסלובקיה.

★ המחזאי נעם גיל שבכורה של קומדיה שלו עלתה בעיצומה של המלחמה בהבימה, והיה אחד מתשעה מחזאים שמחזות קצרים שלהם מרכיבים את הפרוייקט “סיפורי מקלט”, כותב על הלבטים, החששות, וההשפעה של המלחמה על מה שכתב ויכתוב.

★ יגאל זקס כותב על העבודה על המחזה החדש שכתב, ועתיד לעלות בימים אלה בתיאטרון תמונע – “לא סוף העולם”

קישור לקריאה

קול קורא לתוכנית “אוף קמרה”

Read more on "קול קורא לתוכנית “אוף קמרה”" »

דדליין חדש ועוד שינויים והפתעות

קול קורא לחממת “אוף קמרה”

שימו לב!!!

שמחים להודיע שאנחנו פותחים את החממה גם לכותבות וכותבים המתגוררים מחוץ לתל אביב ומאריכים את הקול קורא. 

בסיום החממה יתקיים ערב פיצ’ינג עם מקבלי החלטות בתיאטראות השונים ויוענק פרס עידוד לפרוייקט מצטיין.

המכון למחזאות, בשיתוף עיריית תל אביב ואיגוד התסריטאים, מזמין תסריטאים.ות לעבד תסריט קולנועי באורך מלא, למחזה עבור התיאטרון.

עולם התיאטרון משווע לכותבים ולכישרונות חדשים, ומחזות ישראלים מתורגמים לשפות אחרות, מועלים בארץ ובעולם, ומושכים קהל רב. בנוסף, עיבוד של סרטים מצליחים למחזות הפך לאחרונה לתופעה רווחת. המעבר של יצירה בין מדיומים יוצר מסע מעניין שמעלה שאלות חדשות על היצירה ומסתכל עליה דרך שפה וגבולות חדשים.

מטרתה של תוכנית “אוף קמרה”, היא להרחיב את עולם המחזאות הישראלית  על ידי פתיחתו לקהל יעד של כותבים שלרוב אינם מתחום התיאטרון: תסריטאים.ות. 

התוכנית מיועדת לתסריטאיות מנוסות ותסריטאים מנוסים שמעוניינים.יות לעבד תסריט מקורי באורך מלא למחזה. במסגרת התוכנית, כל תסריטאי ילווה על ידי מנחה מעולם התיאטרון לעבודה אישית על הפרויקט שלו, כשבסוף התוכנית, יתקבל דראפט ראשון של מחזה אותו יהיה ניתן לשלוח לתיאטרונים השונים בארץ. 

המנחות והמנחים המלווים את התוכנית הם: מרט פרחומובסקי, עלמה גניהר, שחר פנקס וארז דריגס.

מנהלת אמנותית: חלי מזראי.

מפיקת החממה: שימרית רון, מנהלת המכון למחזאות ישראלית ע”ש חנוך לוין.

התוכנית תשלב בין מפגשים אישיים למפגשים קבוצתיים, סך הכל כ- 10 מפגשים.

לתוכנית יתקבלו 8 תסריטאים.ות. 

תנאי סף להגשת הצעות:

  1.  תסריטאיות.אים מנוסות.ים שכתבו לפחות סרט אחד שהופק (כסרט קצר או ארוך) או יוצרים בעלי ניסיון מקביל.
  2. המחזה המוצע מבוסס על תסריט מקורי של המגיש/ה והוא בעל הזכויות עליו.
  3. ניתן להגיש תסריט שהופק לקולנוע / טלוויזיה וגם כזה שלא הופק עדיין.
  4. התסריט המוצע מיועד להוות בסיס להצגה באורך של  שעה וחצי לפחות (לא מחזה קצר).
  5. ניתן להגיש הצעה אחת בלבד.

לוחות זמנים:

  1. פברואר 2024- פרסום קול קורא – בשלב הראשון יתבקשו המועמדים לשלוח סינופסיס של התסריט אותו הם רוצים להפוך למחזה, הצהרת כוונות וקורות חיים. המועמדים שיעברו לשלב השני יתבקשו לשלוח את התסריט המלא.
  2. מרץ  2024- אפריל 2024- בחינת המנחים את התסריטים ופגישות אישיות עם מועמדים מובילים.
  3. מאי 2024 עד אוקטובר 2024 – משך התוכנית.
  4. אוקטובר 2024- פיצ’ינג עם מקבלי החלטות בתיאטראות השונים; יוענק פרס עידוד לפרוייקט מצטיין.

אופן ההגשה: 

  1. המועמדים יגישו את חומרי ההגשה למייל: [email protected]
  2. בשלב הראשון יתבקשו המועמדים לשלוח:
    • סינופסיס עד 5 עמודים (וורד, פונט אריאל 12).
    • הצהרת כוונות עד שני עמודים- בהצהרת הכוונות יתבקשו המועמדים לציין מדוע הם   מעוניינים להפוך את התסריט שלהם למחזה ומה היתרון שהם רואים בטרנספורמציה זו.
    • קורות חיים. 
  3. בשלב השני- מועמדים שיעברו לשלב השני יתבקשו לשלוח תסריט באורך מלא.

עלות הסדנה- 1500 ₪ 

*איגוד התסריטאים מסבסד 20% מעלות הסדנה עבור חברי האיגוד.

את ההצעות יש להגיש עד תאריך 25.2.2024

ניתן להפנות שאלות למייל: [email protected]

בהצלחה

קול קורא לתוכנית פיתוח מחזות “נקודת פתיחה”

Read more on "קול קורא לתוכנית פיתוח מחזות “נקודת פתיחה”" »
קול קורא לתוכנית “נקודת פתיחה 8” מטעם הקרן לפיתוח מחזאות ישראלית מיסודה של עמותת “קבוצת עבודה”
פתוח למי שלפחות מחזה אחד פרי עטו.ה עלה בעבר בהפקה מקצועית או לפחות תסריט אחד פרי עטו.ה הופק כסרט קולנוע באורך מלא והוקרן לשידור. ראו עוד פרטים בקישור.
ההגשה תתאפשר בתאריכים 5–12 בנובמבר 2023.
התוכנית תתקיים בחודשים ינואר עד מרץ 2024.
מה לשלוח? רעיון למחזה מקורי (לא עיבוד), בסיס להצגה באורך 50 דקות לפחות, שטרם נכתב. אין להגיש מונודרמה.
נושא: כל הנושאים.
ללא דמי השתתפות.
הכותבים והכותבות שייבחרו יקבלו מענק כספי וליווי דרמטורגי לפיתוח המחזה.

נבחרו ההצגות שישתתפו באירוע ישראדרמה בנובמבר 2023

Read more on "נבחרו ההצגות שישתתפו באירוע ישראדרמה בנובמבר 2023" »

ביום רביעי 22.11 יפתחו אירועי ישרא-דרמה: חשיפה בינלאומית לתיאטרון 2023, שיימשכו 5 ימים ויתקיימו בתל אביב-יפו.

באירוע, שבו מתארחים מדי שנה מנהלי תיאטראות ופסטיבלים, דרמטורגים, במאים ויוצרים מרחבי העולם כדי לצפות במיטב התיאטרון הישראלי, יגיעו אורחים מכ-15 מדינות.

לתכנית האמנותית נבחרו 15 הצגות (מתוך כ-80 הצעות שהוגשו לוועדה האמנותית). במהלך ימי החשיפה יתקיימו גם מפגשים ורבי-שיח בנושאים מגוונים.

העבודות המשתתפות: איי לאב יו ספיישל מאת אחינועם מנדלסון (הזירה הבינתחומית), בגלל שהלילה מאת גיא גוטמן (אנסמבל 209), בלוברי מאת נטלי צוקרמן, גוף שלישי מאת עתי ציטרון ומעבדת התיאטרון בשפת סימנים אביסו, חותם המוות מאת מירב גרובר בבימוי סיון קרצ’נר, מה קרה לעולם? מאת גור קורן ובבימוי תמר קינן (התיאטרון הקאמרי), מודל מאת עלית קרייז, מלאכת החיים מאת חנוך לוין בבימוי משה קפטן (הבימה), מקום טוב הכל רע מאת ענת ונורית דרימר (האינקובטור), ניים דרופ מאת ג’ייסון דנינו הולט (התיאטרון הקאמרי), נרקיס מאת בנימין יום טוב (תיאטרון הבית), נוף לים מאת שירילי דשא וויטלי פרידלנד (תיאטרון החאן), צעד – תמונות מחיי המין האנושי מאת צבי סהר, בהשראת קיצור תולדות האנושות מאת יובל נוח הררי (אנסמבל עתים), קצר מאת נועה לזר קינן בבימוי רוני ברודצקי (תיאטרון באר שבע), (ר)אבולוציה מאת יעל רונן ובבימוי אילן רונן ע”פ ספרו של יובל נוח הררי (תיאטרון גשר).

מטרת ישרא-דרמה: חשיפה בינלאומית היא להפגיש מובילי דעה מתיאטראות ופסטיבלים ממגוון ארצות עם קהילת היוצרים המקומית, לעודד אותם להעלות מחזאות ישראלית ברחבי העולם ולקדם שיתופי פעולה בין תרבותיים. האירוע, שנוסד ביוזמת המכון למחזאות ישראלית ע”ש חנוך לוין, מהווה זרז להעלאת מחזות מקור “כחול-לבן” בתיאטראות מרכזיים בחו”ל.

הפרויקט נתמך ע”י המחלקה לתיאטרון ופרינג’ במשרד התרבות והספורט, ומתקיים בשיתוף החטיבה לדיפלומטיה תרבותית של משרד החוץ.

לעמוד הפייסבוק

לעמוד האינסטגרם

קול קורא לתיאטרונטו 2024

Read more on "קול קורא לתיאטרונטו 2024" »

קול קורא תיאטרונטו 2024

הזמנה להגשת יצירות מונודרמה (הצגת יחיד), בנות 50 ד’ק, שהליך כתיבתן הסתיים והצגת הבכורה שלהן תתקיים במסגרת תאטרונטו  שיתקיים בחול המועד פסח 2024.

להגשה יש לצרף: 1. טקסט מלא של היצירה. 2. תקציר עד חצי עמוד. 3. קורות חיים של היוצר.ת. 4. בגוף המייל אנא ציינו את שם היצירה ופרטי הקשר של המגיש.ה.

[email protected]

את ההצעות ניתן לשלוח עד ה- 22/09/2023

https://www.facebook.com/teatroneto/?locale=he_IL

 

מסלול “מחזאות” חדש בסמינר הקיבוצים

Read more on "מסלול “מחזאות” חדש בסמינר הקיבוצים" »

מסלול “מחזאות” חדש בסמינר הקיבוצים

תוכנית ייחודית בארץ לתואר ראשון בתחום המחזאות במסגרת לימודי תואר ראשון באמנויות התיאטרון B.Ed fa, בשילוב לימודי חינוך ותעודת הוראה.

במסגרת התוכנית תלמדו קורסים במחזאות וכתיבה דרמטית בשיעורי משחק, בימוי, עיצוב  במה, תנועה, תולדות התיאטרון, מוסיקה, פרפורמנס, ספרות, אמנות והפקה.

תכנית הלימודים מעודדת לפתח, למתוח ולהתנסות בקולכם האישי ולחדד את מלאכתכם, מתוך אהבה לתיאטרון והאפשרויות הטמונות בו. התכנית מקיפה, מעניינת, דינמית וקפדנית המאתגרת, מעסיקה וחוגגת את המחזאי והכותב בכלל, לצד לימודי חינוך והוראה אנו מזמינים את כל מי שעולם התיאטרון והכתיבה בדמו לבוא וללמוד מטובי המרצים  לכתיבה בארץ: רועי חן, מאיה ערד יסעור, רועי מליח רשף, הדר גלרון, יונתן לוי, ירון אדלשטיין, נעה וגנר, כפיר אזולאי, שרה פון שוורצה, אריאל וולף, שי שבתאי, משה פרלשטיין, מיכל בן עמי, אביגיל גרין, רועי יוסף, דניאל כהן לוי, גיבסון הראל, אופיר דגן עמית זרקא ועוד.

במהלך ארבעת השנים תבקרו במוסדות תרבות ותיאטראות, תיקחו חלק במפגשי אמן ועוד

בתום הלימודים תוכלו לעבוד כמחזאים, מיומנויות כתיבה גם בהוראה, עבודה כמעבדים ודרמטורגים ולהשתלב בכל מקצועות המשלבים בתוכם את מיומנויות הכתיבה.

תכנים מרכזיים: כתיבה, עיבוד, מחזאות קצרה וארוכה וניתוח טקסטים, תולדות האמנות ותולדות התיאטרון, ספרות, תסריטאות

שיעורים לדוגמא: קרוא וכתוב מאת רועי חן, לכתוב מבלי לחשוב רועי מליח רשף, דרמטורגיה מיכל בן עמי, כתיבה מתהווה עמית זרקא, כלי כתיבה מאיה ערד יסעור, כתיבה קומית וסאטירית ירון אדלשטיין