featured: פרט לכך, לא אירע דבר.

Posted filed under featured, fen.


א-זאנר
דרמה
כתיבה צעירה
מחזה פיוטי
מחזה קצר
תיאטרון נסיוני
נושא:
אלימות
ביוגרפיה
היסטוריה
הסכסוך הישראלי ערבי
חוק ומשפט
עוול משפטי
פלסטינאים
פשע
צבא


זוכה פרס מחזה השנה (קיפוד הזהב, 2022)

שמונה שנים עברו מאז השתחרר רועי יוסף, חוקר מצ״ח לשעבר, משירותו הצבאי. במשך שמונה השנים האלה הוא המשיך לחקור את התיק האחרון שהוא סגר.

תיק בדבר הריגתו של אדם שנשא דגל לבן. במופע הוא פותח מחדש את התיק ומנסה להבין מי האשם.

הדמויות

נשים:0 גברים:2 סה"כ:2

חוקר, זכר, אין גיל

נחקר, זכר, אין גיל

הפקות

בכורה

2021 בימוי: רועי יוסף ונעה נשיא
דף ההפקה


עוד בישראל

המופע הועלה לראשונה במסגרת רזידנסי נקודת קצה ובשיתוף עם תיאטרון נוצר.

יוצרים: רועי יוסף ונעה נשיא // עוזר יוצרים ומנהל הצגה: נמרוד עציון // מוסיקה: בועז ברקת // ניהול אומנותי: אבי גיבסון וניצן כהן // ליווי אומנותי: דניאל כהן לוי // שחקן: אסף שורק

מבקרים

במופע אינטליגנטי וכן יוסף משחזר את פרטי החקירה באמצעות מסמכים מקוריים, מזכרים שכתב בעצמו וחומרים שהותרו לפרסום — כמו חוות הדעת של הפרקליטות הצבאית — שאסף מאז סגירת התיק. (שירין פלח-סעב, הארץ)״הצורה של חקירה, והעובדה שהוא שם את עצמו, לא רק בביוגרפיה שלו אלא בגופו על הבמה ומשחזר חקירה באופן של חילופי תפקידים, מאפשרת לי, הצופה, להגיע לבד למסקנות, פותחת לי מרווחים לרפלקציה על המצב בלי לתקוע לי מזלג של אידיאולוגיות לתוך הגרון, אבל גם בלי להתחמק מלשאול את השאלות האמיתיות שצריך לשאול.״ המחזאית מאיה ערד יסעור, מתוך: ״הקיר החמישי״ עלון למחזאות ישראליתאי אפשר להפריד בין התוכן של ההצגה לבין הביטוי החזותי שלה. שני השחקנים מראיינים זה את זה, כשמקרן גדול משדר מאחוריהם, סביבם ועל גופיהם מסמכים מכל הסוגים –מפרוטוקולים בשחור לבן, דרך התפריט של בית הקפה ועד סימון של גופה. על הבמה מוצבים שולחן ארוך וכסאות של כתר. יוסף חלם על הכסאות האלה, ואחר כך נשיא גילתה שהם בעצם הופיעו באחת התמונות מביתו של קדיח'. התת-מודע של השניים פעל שעות נוספת בזמן העבודה, והתפרץ אל תוך היצירה. (יובל פלוטניק, YNET)ההצגה "פרט לכך, לא אירע דבר" היא הצגה חשובה. כלומר, הרבה הצגות הן חשובות, מבחינה ערכית, מוסרית, רגשית, חברתית, תרבותית וכו', אבל ההצגה הזאת היא חשובה בכך שהיא מעמידה מולנו מראה, וקשה להתבונן בה אך גם קשה להתעלם ממנה. (אביבה רוזן, מרתה יודעת)

ציטוטים

בתאריך 05 בפברואר 2021 בשעה 8:00 חלמתי שאני בעזה. בחלום חיפשתי את הבית שבו קרה האירוע אבל לא הצלחתי למצוא. לייד בית הקברות, שבשכונת חירבת ח׳זעאה, עמד מגרש ריק ובקצה שלו - על כיסא פלסטיק לבן - יש איש מבוגר עם שיער לבן ואני ידעתי, שזה גם הבן של מחמד קדיח׳, המנוח, וגם הוא עצמו.