אלוהים מחכה בתחנה

Posted filed under כללי.


דרמה
נושא:
הסכסוך הישראלי ערבי
טרור
מלחמה

אמל, פלסטינית צעירה ולא נשואה, היא אחות במקצועה המבקשת להקל מסבלו של אביה, חולה הסרטן. אלא שאחיה של אמל מבוקש בשל מעורבות בטרור, סוכל על-ידי צה”ל במסיבת אירוסיו לנגד עיניהם של אמל והוריה. צה”ל שולל את התסריחים (אישורי מעבר) למשפחות של מחבלים ולכן נמנע מאביה של אמל להגיע לבית חולים או לבית מרקחת בשטחי ישראל.

חמי, סוכן השב”כ מזהיר את ג’מאל נהג המונית הפלסטיני שלא להסיע פלסטינים ללא תסריח. יעל מבקשת לגלות אנושיות במחסום ונאבקת בחיילים ובמערכת על מנת לאפשר לפלסטינים לעבור את המחסום גם ללא תסריח כאשר מדובר בסיבות הומניטריות.

אמל תהפוך לשהידית במסווה של אישה בהריון. ג’מאל מסיע את אמל מתוך רגש אשמה על שסרב להסיע את אביה וגרם בעקיפין למותו. יעל תאפשר לאמל לעבור את המחסום כשלגופה חגורת נפץ.

סיפורם של אנשים שרצו בטוב ומצאו עצמם מעורבים בפיצוץ הידוע מראש.

המחזה נכתב במסגרת פרויקט TerrorismS של איחוד תיאטרוני אירופה UTE, ועלה לראשונה בתיאטרון הבימה, עם קבוצת הצעירים בבימוי שי פיטובסקי. הוא הופק בוינה, דרזדן ופאדרבורן (גרמניה) והייתה לו קריאה מבוימת באקדמיה לאמנות בברלין במסגרת תכנית דיאלוג למחזאים ישראלים וגרמנים. כמו כן, המחזה יצא לאור בכתבי עת מובילים בגרמניה ובפולין.

הדמויות

נשים:1 גברים:1 סה"כ:2

תרגומים

אנגלית, גרמנית, פולנית, צרפתית

הפקות

בכורה

2014 התיאטרון הלאומי הבימה בימוי: שי פיטובסקי
דף ההפקה


הפקות בחו"ל

אוסטריה , גרמניה , צרפת
Volkstheatre Vienna

http://www.volkstheater.at/stueck/god-waits-at-the-station/

Akademie der Kunste Berlin

http://www.adk.de/en/academy/sections/performing-arts/issues/2015.htm

StaatSchauspiel Dresden, Germany

http://www.staatsschauspiel-dresden.de/spielplan/premieren_urauffuehrungen/gott_wartet_an_der_haltestelle/maya_arad/

Theater Paderborn, Germany

http://www.theater-paderborn.de/final/html/event_898632.php

מבקרים

 "...אבל ערד היא מחזאית, ו"אלוהים לא מחכה בתחנה" בנוי ומתפקד כטרגדיה יוונית על פי כל הכללים: אחדות הזמן, המקום והעלילה והשימוש במקהלה לצד מחוללי הדרמה והעדים, ואפילו השפה, אשר ככל שהיא מדוברת ועכשווית מצלצלת כבנויה לתלפיות של פיוט וגורל.  זאת המחמאה הגדולה ביותר שאני יכול לתת למאיה ערד....יצאתי מההצגה ברגשות מעורבים כי רציתי מאוד שמחזה ישראלי יגיד לי משהו מהותי, פסק דין או מסר של המחזאית שיטלטל את ההתבוננות שלי במסופר. היומיים שחלפו מאז הסבירו לי שכמו שמאיה ערד נכנסה למשימה עם שאלות ולא עם תשובות כך גם אני יוצא מההצגה, וכמו אלוהים אחכה בתחנה למשיח שאולי יביא את התשובה. ומה שנותר עתה הוא שתלכו לראות את ההצגה המיוחדת הזאת."

 (צבי גורן)

 

 

Posted by & filed under כללי.