נבחרו חמשת המחזות שישתתפו בנקודת פתיחה 3

Posted filed under חדשות.

הועדה האמנותית של הקרן לפיתוח מחזאות ישראלית מיסודו של מפעל הפיס, בה חברים מרים יחיל וקס, כפיר אזולאי, רועי מליח רשף ויגאל זקס בחרה מתוך 70 הצעות לפיתוח שנשלחו בעילום שם את חמשת המחזות הבאים:

קופסא מאת ארז דריגס:

אדולף אייכמן ממתין בתא הזכוכית לתחילת משפטו –  שלוש שוטרות קשות יום נמצאות מחוץ לתא, ממתינות גם הן. סגור בקופסת הזכוכית הוא חוזר לעבר, ומתקשר עם השוטרות בסיטואציה שמעוצבת כהזיה. שלוש נשים “רגילות” ניצבות מול הרוע המוחלט שמגולם באיש קטן ואפור שסגור בתוך קופסא .

ינון מאת יעל טל:

 קומדיה רומנטית : ינון לא מחפש לנצח בשום תחרות או לכבוש שום פסגה. בנס ציונה יודעים כבר שהוא לוזר שנכשל בכל דבר. אולי זה בגלל שהוא טפש מדי בשביל להצליח, אולי הוא פחדן מדי, ואולי הוא סתם שלומיאל. רק על הסיכוי למצוא אהבה אמיתית ינון לא מוכן לוותר. בשביל לזכות בליבה של ורדית הוא יאלץ כנראה להצליח במשהו.

ברטוד ואגנס מאת נועה לזר קינן:

ברטוד – סופר של ספר אחד בשם “עבר בדוי” ואגנס אשתו, זוג קשישים, מתארגנים לקראת יציאה מהבית לארוחת חג משפחתית. הדימנציה של אגנס מערימה מכשולים מתסכלים והסחות דעת שברטוד מתמודד איתם באהבה סבלנות ודמיון. כשברטוד נשבר הוא מתעורר לגלות שהעבר הבדוי נקרע לפיסות קטנות של שלג, שמכסה על שנים של זרות ואהבה.

ליידי עמר מאת נעם גיל:

ג’קי, עוזרת בית לשעבר, ממוצא מרוקאי, אם לשני בנים ובת מבוגרים, חולה במחלת נפש שגורמת לה להאמין שהיא פולין וייס, אשת חברה עשירה ומתנשאת. ילדיה הבוגרים, שמסרבים לאשפז אותה בכפייה, שומרים עליה בבית, ומנסים לרפא אותה בעצמם.

הסודות בדירה ממול מאת שרון עמרני ליסיצקי

שתי אחיות למחצה שלא הכירו זו את זו, נפגשות בדירה מוזנחת. אדריאנה העשירה מציעה לאחותה לורין הצעה שתשנה את חייה, אבל לורין כבולה לאמה הנרקומנית ולסוחר הסמים ששולט בחייהן, וגם החיים הנוצצים של אדריאנה, מתגלים כהונאה. לורין צריכה לבחור בין הזוועה המוכרת לתקווה המופרכת, בין האמת המייאשת לבדיה שתתן לה סיכוי.